האמנים הישראלים שהולכים לפרוץ בעולם ובגדול

אנו חיים בעידן בו הקהל קובע – במידה והקהל ממשיך להאזין בספוטיפיי או יוטיוב עד סוף השיר, אז הפלטפורמות מקדמות את השיר וישלבו אותו בפלייליסטים. כמובן חלק ניכר בהצלחה הן הופעות קבועות, ויצירת קשרים עם אנשים בהצלחה. אבל אנו עדיין חיים בעידן בו זמר ללא תקציב מנופח יכול למצוא את עצמו עומד לצד אמנים גדולים במצעדים הגדולים בחו”ל. חלק מהאמנים ברשימה כבר הצליחו בגדול וכבשו פלייליסטים גדולים ברחבי העולם והופיעו בסדרות וסרטים, אבל הם עדיין לא מוכרים כמו דניס לויד, אסף אבידן ונטע ברזילי, ולשם האמנים ברשימה זאת שואפים. חלק מהם כבר באמצע הדרך וחלק רק בתחילת דרכם – זו הרשימה הרשמית של תרבות עכשיו, הסדר הוא אקראי ואינו דירוג של האמנים בשום צורה. אז מי הולך הולך או הולכת להיות פריצת השנה ולהדהים את כולנו?

  1. Lama Lo – נתן גושן כבר הצליח ברחבי העולם עם הסינגל שלו “Thinking About It”, והוחתם בחברת תקליטים גדולה, אבל הסינגל השני שלו “Home” לא הצליח להתרומם, והתקשורת בינו לבין חברת התקליטים נגמר וגושן חזר ארצה. אך כשיש כישרון כמו של נתן גושן לא צריך לדאוג, וכך הוא חבר למפיק יוצר הלהיטים סתיו בגר שהפיק את Toy של נטע ברזילי, וביחד הם יצרו את ההרכב “למה לא” (Lama Lo). הסינגל הראשון שלהם לא התרומם למאה מיליון האזנות כמו הסינגל “Thinking About It”, אבל ביחד הם רושמים פוטנציאל גדול מאוד להצלחה, ואם הם יקפידו כמו דניס לויד, נגה ארז ולולה מארש הם יכולים לכבוש את ארה”ב.

2. רוני אלטר – קולה יכול להיות מוכר לכם, אבל רוב הסיכויים שלא תדעו לקשר לפנים. השירים של אלטר מופיעים קבוע בפסקולים של סרטים, סדרות ופרסומות: אלטר הקליטה את שיר הנושא של הטלנובלה “בובות” בכיכובה של גל גדות, שיר הנושא של “לאהוב את אנה”, “תמיד אותו חלום והתארחה בסינגל “באת לי פתאום” של הזמרת והיוצרת קרן פלס ועוד רבים. רוני אלטר היא סוג הזמרות שהן מעיין של כישרון. עם הופעות בארץ וברחבי העולם רוני אלטר היא אחת הזמרות שצפויות הכי להפתיע בפריצתן, ולהיות יעל נעים הבאה.

3. Shay Wize אחד אמני האינדי המדוברים בסצנה המקומית. המוזיקה שלו מצליחה להגיע לרמה בינלאומית. וואייז צד את אוזנינו בשירו הראשון “Fairytales”, ובהמשך שבה אותנו לחלוטין בשירו “I Don’t Believe In Love”. ואנחנו לא היחידים שנשבו בקסמו, עם קהל עוקבים הולך וגדל וואייז שבה לאחרונה גם את במאי זוכה פרס האוסקר דיוויד לינץ’ שביים וכתב את “חולית” ו”טווין פיקס” ששיתף את שירו “I Don’t Believe In Love” באינסטגרם לעשרות אלפי עוקביו. וואייז הוא בהחלט אחד האמנים שכדאי לשים עליהם עין בזמן הקרוב.

4. ספיר עמר – מוכרת לנו מהתוכנית “The Voice ישראל” כאחת המתמודדות המסקרנות ביותר בתחרות, ועם קולה הגדול איימה על כל המתחרים האחרים בתחרות. ספיר עמר מצאה הצלחה גדולה במקסיקו במוזיקת הדאנס בשיתוף פעולה עם מפיקים מוכרים בתעשייה, והגיעה למיליוני האזנות בספוטיפיי. ספיר עמר היא אחד ההימורים המבטיחים של ישראל בתחום הדאנס, ולא יפתיע אם תכבוש את המצעדים גם בארה”ב.

5. Noga Erez היא אחת אמניות האינדי הכי מדוברות בשנים האחרונות. לאחרונה הפריצות הבינלאומיות היו בעיקר גברים: דניס לויד, אסף אבידן ונתן גושן, אך נגה ארז נותנת תחרות ראויה לאמנים אלו. בזמן שבתעשיית הפופ מנסים להתחקות ואף לחקות את המוזיקה של אמנים אחרים כפי שראינו אינספור פעמים בשיריהם של רבים, הישועה הגיעה דווקא מסצנת האינדי מצמד תל אביבי. נגה ארז ורוסו הם הצמדים הכי מעניינים בארץ ובילי אייליש אף הזכירה את ארז בפודקאסט המצליח שלה ושל אביה, ואמרה שהשיר Chin Chin הוא בועט ומיוחד וניגנה אותו לעוקביה.

6. נועה קירל – מבדיחה בתוכניות סאטירה למינהן, נועה קירל הפכה להיות לאחת האמניות הכי מוכרות והרווחיות בתעשיית הבידור. לאחרונה חתמה על חוזה עם חברת יונברסל על סך 10 מיליון דולר, וסיפרה כשהיא הביאה את כל המרצ’נדייס שלה: בשמים, חולצות, יומנים ועוד, אנשי חברת התקליטים היו בהלם מהילדה בת ה-18 שהגיעה כחבילת פופ ארוזה. נועה קירל אינה תלויה בשיר אחד או שניים, ומדובר באישה מלאת מוטיבציה שלא תעצור עד שהיא תגיע לפסגה.

7. אלה לי – בשמה המלא אלה לי להב התגלתה לנו בתוכנית הריאלטי “הכוכב הבא”. אלה לי היא חבילת פופ שעונה על כל הדרישות להצלחה. כיום אלה לי מגבשת את הקהל המעריצים הישראלי, אבל אנו חוזרים שעוד כשניים-שלושה שירים בעברית אלה לי תשחרר שיר באנגלית שהולך להתפוצץ.

8. מרגי – בשמו המלא יונתן מרגי התגלה בתוכנית “הכוכב הבא”, ומשם הוא לא הפסיק להוציא להיט אחר להיט. צניעות זה לא הצד החזק שלו, עם נרקיסזם של פסלי זהב שלו שמאופיינים בקליפים שלו, ואהבה עצמית שכמותה עוד לא ראינו שגורמת לקהל לאהוב אותו ולעיתים מעוררת אנטיגונזם הוא אחד הבדרנים שעשויים להצליח בחו”ל. לאחרונה גם הוא הוחתם ע”י חיים סבן אותו אדם שעומד מאחורי ההצלחה הבינלאומית של סטטיק ובן אל. עם השיר הנכון ושיתוף הפעולה הנכון, יכול להיות שבעוד כמה שנים הוא ימלא את פארק הירקון וילהיב אנשים ברחבי העולם.

9. MARBL – אחת האמניות המסקרנות בתרבות הישראלית. שיריה מזכירים בפשטותם את שיריהם של לולה מארש, שגם פרצו במעין סערה שקטה ברחבי העולם. מרבל מפלסת את דרכה לאט, בשקט ובזהירות, אך זו בהחלט אחת האמניות שיש לפתוח עליהן עין ויכולות לפרוץ בשנים הקרובות.

10. iogi – הוא יוגב גלוסמן מוזיקאי רב-אינסטרומנטליסט ומפיק תל-אביבי. גם יוגי עוד לא מחזיק ברפרטואר של האמנים והצמדים הקודמים שהזכרנו, אך הוא בהחלט אחד האמנים שכדאי לשים עליהם עין בשנים הקרובות. המוזיקה שלו מצליחה להגיע לרמות בינלאומיות מבחינת איכות הפקה, לחן ומילים.

Leave a Reply

Your email address will not be published.