תגובת אירופה לשיר יוניקורן של נועה קירל

עוד לפני שהשיר של נועה קירל יצא נועה קירל הייתה בטבלת ההימורים במקום החמישי, אך לאחר שחרורו השיר ירד בטבלה למקום השביעי. האם ככל שגודל הציפיות גודל האכזבות, או שמשקפים את זה שהשיר הוא איננו עמוק כמו שהתקשורת מנסה לציירו?

נועה קירל היא מיזם עסקי לכל דבר עם חברת תקליטים, אבא עמיד ושלל מפרסמים מאחוריה, היא נעה כמכונה משומנת ליעד הבא עם כריזמה שמצליחה לרתק אנשים. כריזמה ומראה חיצוני שיכול גם לסדר לה קמפיינים למותגי אופנה בחו”ל לאחר שחרור השיר יוניקורן, שמעבר ליכולות שירה היא גם מפגינה את את מראה החיצוני האופנתי ויכולות ריקוד מודרניות. הבעיה היחידה הייתה שההרגשה היא שבשיריה של קירל באנגלית הכל מרגיש בטוח מדי. בניגוד ללהיטיה הגדולים “מיליון דולר”, “טרילילי טרללה” ו”פנתרה” שהפגינו שובבות מוזיקלית, בשיר יוניקורן הלחץ עשה את שלו. כמו שאי אפשר להכניס מלא מדענים לחדר ולהמציא תרופה לחיי נצח, כך גם אי אפשר לצפות שאפשר להכניס אנשים מוכשרים לתוך חדר ולצאת עם להיט. יתכן שלנועה קירל היה עדיף אם הייתה פתוחה לשיתוף פעולה עם יוצרים שונים ובוחרת את השיר ללא הקשר להצלחה קודמת של יוצריו? 

השיר גם ללא ספק מעיד על הניתוק של עולם הפופ מהמצב החברתי והפוליטי שקורה במדינה. אנו רגע לפני מהפך משטרי, זכויות מיעוטים בסכנה ועם שלם מפולג – אז נכון האירוויזיון לא מסכים להכניס פוליטיקה לשיר, אבל אפשר לדבר בכללי על פילוג, על הרצון לחופש לכל אדם ונושאים שהם קונצזוס באירופה. הדבר היה יכול לעלות את סיכויה לזכות, שכן גם אירופה היא נגד המהפך המשטרי שנתניהו מנסה להוביל. לקירל הייתה הזדמנות להשמיע זעקה כ”כ גדולה לאומות העולם ולהעביר מסר חזק לכל רודן בפוטנציה, אבל במקום זה היא בחרה ללכת על בטוח ולהישאר באזור “הפאן”.

תפקידו של אמן הוא לעשות אומנות, וקירל בוחרת שוב ושוב להישאר במקום של בדרנית – והדבר הוכיח שזה מה שהקהל הישראלי רוצה. מוזיקה ריקה ושמחה ללא מסרים, אבל זה לא בהכרח מה שאירופה רוצה.

הדבר שגרם לנטע ברזילי לזכות הוא לא רק זה שהשיר היה קליט, אלא העצמה נשית, מסר חברתי והרצון לבצע שינוי.

יוניקורן הוא שיר קליט בהחלט, וגם ניתן לשמוע שהוא אירווזיוני, אבל דווקא בפלטפורמה כ”כ גדולה אולי כן הגיע הזמן של קירל להעז ולא ללכת על בטוח. עם זאת קירל יכולה לתת הופעה יוצאת דופן עם השיר הזה וגם לזכות, שכן שום דבר לא נקבע עד עד יום ההופעה. ללא קשר לאירוויזיון נועה קירל כ”כ ממוקדת מטרה, שגם במידה והיא לא תזכה היא תמשיך לעבוד עד שהיא תצליח. המכונה המשומנת מאחוריה כבר נעה ובספק אם הפסד באירוויזיון יכריע את גורלה. בינתיים מוזמנים לעשות לייק לשיריה של נועה קירל בערוץ הרשמי של האירוויזיון וככה אולי לעלות את סיכוי השיר להצליח.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.